Som hästälskare säger jag bara...wow...

Förra helgen (samma dag som vi åkte till lilla sverige) så gick vi på kvällen på en rodeo (tror det stavas så iaf). Det var huuur cooolt som helst!! För ni som inte vet så är jag ju i Kansas vilket är litegrand det forna vilda västern (inte riktigt men lite typ) och rodeo är då som en uppvisning när cowboys rider på vildhästar och kastar lasson och hela alltet :D Dom kunde verkligen rida, jag var så imponerad! Försökte ta bilder men var svårt med ljuset eftersom det blev mörkare och mörkare...



Blev asdåliga bilder när objekten rörde på sig hela tiden men här är en bild, jag blev sååå sugen på att rida när jag såg dessa människor galoppera fram och tillbaka och ååhh...<3



Dom behandlade djuren ganska hårdhändt...gjorde ont att se ibland...typ stackars kalvar som dom tog tag i lyfte upp och slängde mot marken igen...:S här har cowboyen precis fångat den med lassot, gått ner från hästen och håller på att knyta ihop bakbenen på den ^^ coolt att se men aah aj...



Ser det inte sjukt härligt ut? (vet att du karro iaf håller med mig <3 )

Den första personen och den sista var de som skadade sig mest...sjukt chockad! Det allra första som händer är då att en kille sitter på en otränad häst som gör allt för att få av honom. Tillslut lyckas den men han sitter fast i snöret han hållit sig fast med så han släpas med (stackars häst panikslagen) och hamnar under hästen och den trampar typ på honom asmkt och jisses, 2 andra cowboys kommer till undsättning och lyckas tillslut rädda honom. Han ställde sig upp sprang tre steg och ramla sen raklång ner på marken! :O Fick ledas ut...

Den sista cowboyen satt på en enorm tjur och ramla av och hamnade under!!! Då som ambulansen in på plan men ah han verkade okej men ah fy... Det roligarte var att se cowboysarna rida hästarna iaf :D <3


Kommentarer
Postat av: Karro

wooooooooooow :D jag ska till svanberga snart btw kanske, och DÅ ska det ridas western haha xD

men fy asså, farlig sport, hur vågar de? Palla bli trampad på... :S

<3

2010-09-12 @ 12:28:26
URL: http://caramelfrappuccino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0