Onsdag :)

Idag var vårt tredje swim meet!! Vi blev "excused from 7th hour" klockan 1.45 när vi egentligen slutar 2.40. Vilken känsla att bara helt plötligt under lektionen när alla lyssnar på läraren ställa sig upp ta sina grejer och dra! Hähä, inte samma grej i Sverige så ni kanske inte förstår... men men ^^

Skolbussan var sen som vanligt så jag och Lucy låg och sola lite i gräset innan vi satte oss i bussen mot YMCA Bonner springs. Vi tävlade mot 3 andra skolor, jag fick aldrig klart för mig vilka dessa skolor var tyvär, men vi VANN i alla fall! Yääy!

Vårt switeam är uppdelat i varsity och JV, andra skolor har oftast inte två team pga brist på students mendens EAST har två enorma team xD EAST är inte större än många andra skolor, ca 2000 elever, vet låter stort för sverige men ex. Shawnee Mission NORTH WEST har ca 6000 elever!! Vi har inte tävlat mot dem ännu men ska bli intressant (vann i basket mot dem i alla fall hehe).




Det finns ett schema med olika event, heat och lanes som man skriver ned på sin arm för att komma ihåg sen sätter man sig ned och vänar på sitt heat ska starta. Från dag ett har jag tänkt på hur pinsamt det måste vara att missa sitt heat...

Jag skulle simma event 7 (= 100 yards freestyle), vilket då var mitt andra event (mitt första var event number 4, 50 yards freestyle). Jag satt efter mitt första event och räknade de olika eventen och höll koll (tyckte jag) på när det var jag skulle simma nästa gång. Samtidigt pratade jag med Lucy om allt möjligt, när jag plötsligt hör hur alla börjar skrika Nicole!! Niiiiiicooooleeeee, NIIIIIICOOOOOOOOLEEEEEE!!!!!!! Gaaah, alla i mitt heat stod redo att starta, kända hur 200 par ögon stirrade på mig medans jag sprang till min lane, satte på mig glasögonen och ställde mig på startblocket!! XD Gosh the most embarrassing moment in my life... so far..

Det var INTE mitt fel... Event 5 ägde inte rum, där satt jag och räkna 1, 2, 3, 4, 5, 6 när alla andra räknade 1, 2, 3, 4, 6, 7... Jag var fortfarande helt förrvirrad när jag ÄNTLIGEN var klar med mina 1000000000000 yard freestyle xD Jag fråga min coach var som hände med event number 5, han sa att event 5 ALLTID är diving (simhopp) men att ingen hade med sig sina simhoppare till detta meet så att de helt enkelt skippade det... Hur skulle jag kunna veta det? Men han skrattade och sa att det inte gjorde något så då känndes det lite bättre, hehe ^^

Fattar inte att jag ens berättar detta XD....




Lucy!



After the meet ^^ Lagom fin i håret... torrt iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0