Heejsaaan!!

Hej där, jag vet jag har inte hunnit skriva om första skoldagen men jag har fullt upp heela tiden helt sjukt har knappt haft en lugn stund sen jag kom hit men jag har jätteroligt hela tiden (utom när jag gör läxor) så tiden flyger förbi (kanske inte heeelt sant på vissa lektioner men men ni fattar ^^

Sååå FÖRSTA SKOLDAGEN!



Denna såg jag första dagen i skolan!! Jättekul att dom sätter upp detta på skolans ansalgstsvla liksom inte varje dag man finns med där liksom^^

Jag var såå nervös var klar typ en kvart innan vi skulle dra och bara stod och trampa vatten, sen drog vi kl 07.03 (tiden då vi ska titta i bilen och starta morton enligt Haley mihi) Skolan börjar ju som sagt 07.40 (tydligen pga att alla skolbussar som används ska kunna användas till grundskolan och nån annan skola rätt smart) aja men jag får ju skjuts till skolan av Haley (jag vill så ta körkort!!) känns rätt grymt!

Aja, vi åker extra tidigt till skolan för att få en bra parkeringsplats och för att kunna snacka med massa människor innan lektionerna börjar ^^ Varför inte snacka senare? Jooo för att "rasterna" mellan lektionerna är heela 7 minuter långa...så man måste powerwalka till nästa ställe och eftersom alla har denna lilla rast samtidigt så ere 1800 elever som ska ta sig nånstans. hehe ^^

Hade sju lektioner i måndags! Jisses har aldrig haft så många någonsin annars!! :O Men gick rätt effektivt, lunchen var hela 25 min lång...jag va döstressad första dagen! Eftersom jag inte hittade så bra så kom jag i tad men det va på håret någre gånger ^^

Ingen lärare hade mig på sina listor...asjobbigt! Fick räcka upp handen efter varje upprop och säga "eehh you did'n say my name"... men nu e det löst^^ även om de inte kan säga mitt eftersamn ^^

Lunchen btw....ska fota nån gång och lägga upp här...jisses den innehåller allt som e friterat och man har köpa hur mkt chips kakor bullar hamburgare läsk och ja ni fattar. Men idag såg jag att det fanns en pytteliten disk med sallader^^ men jag tar med lunch (asmånga som gör). Men dom har med sig typ samma som går att köpa...
OCH Lisa detta e framförall till dig^^ jag behövde inte käka ensam ^^ jag har min underbara hostsister Haley som leta upp mig och drog med mig till sitt bord. Hade ändå inte blivigt ensam eftersom jag blivigt vän med en annan exchangesyudent och hennes hostsister ;) Så lisa taa det luuungt ^^ du åxå mille ;) Ni har ju åxå "systrar" som går i samma skola right?

Efter skolan vare dags för cross country!!! Sprang som fan i värmen med typ 300 pers^^ jag va långt ifrån sist!! Men det e askul!! Ingen tävling alla bara springer (eller går) ^^ I helgen ska vi springa 1.6 mil!! Jag har aldrig sprungit så långt förut men man kanske kunde välja någe kortare men får se. Btw så skare springas klockan 7 på morgonen?!? På en lördag! Vad e problemet? Det är helg! men nää ganska skönt ändå för det e supervarmt när vi springer runt tre så^^

Det var massor med människor som kom fram och sa vad de hette och fråga vart jag kommer ifrån! :D Dom verkar verkligen tycka det är kul med utbytesstudenter. Får höra så många namn varenda dag i skolan, men jag har inte en changs att komma ihåg dessa. Försöker komma ihåg hur de ser ut dock, så att jag också har några att säga hej till mellan lektionerna ^^ hehe :P

Det var min första dag/dagar! :D

pusss hörs lite senare hoppas jag :P

Kommentarer
Postat av: Lisaaaaaaaaaaa

Åh vad härligt att det gick bra nicole!

Pusss hörs snart!

2010-08-20 @ 12:20:11
URL: http://colorlisa.wordpress.com
Postat av: Camomill

Assa gu va haaarligt!later som att du hare sjukt bra :D Hoppas de gar lika bra har:p e ju lite mindre haha men de gore sakert :)

Pussar<3 keep in touch! ;)

2010-08-21 @ 01:56:14
Postat av: Sofie

Vad kul det låter och vad skönt att du trivs!!:D Ha det super nu o lycka till med löpningen;) Kramar!!<3

2010-08-21 @ 11:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0