Sverige helg!

Tjaaa!!

Måndag natt redan! Efter  skolan idag hade jag en basketball-game! Det var hur kul som helst, jag fick spela en hel del och lyckades inte mess things up again. Vi vann även matchen! Alltid roligt, det andra laget SÅG så bra ut innan vi börja spela men sen ledde vi med 17-3 och jahopp^^ Togs inga bilder tyvär men imorn har jag match igen, kanske får fram kameran då man vet aldrig.

The Scandinavian Banquet thing was so fun! Solveig kom hem till oss och sen bar det av till kyrkan som denna tillställning skulle hålla till i. När vi kom dit lyckades vi på något vis gå in bakvägen...(karro, känner du igen det? xD) Mary som organiserade denna tillställning träffade oss och tog med oss in till ett rum men Lucia saker! Jisses tänkte jag och försökte gräva i minnet efter alla engelska julsånger jag kan. Tydligen skulle vi inte sjunga after all... ^^ Tur det, men lite skumt lucia-tåg blev det väll xD Christian och den andre danske utbytesstudenten som var där (som btw går på den skolan vi nyss vann mot) vägrade delta i Lucia evenemanget så dom fick agera fotografer ist ^^




Ja av nån anledning sluta det med att jag blev Lucia...tydligen var jag den enda som INTE sa NEEEJ direkt...^^ Något som var sjukt kul var att Haley deltog i tåget!!! Hon står precis bakom mig ;) Mihi blev en riktig svennedag för henne!

Jag och Holly lagade svenska pannkakor tidigare under dagen, det var mycket uppskattat! :D Holly verkar ha dålda talanger...det tog mig ÅR att lära mig att vända en pannkaka utan att göra sönder den...hon klarade det på första försöket!! Vet inte om jag ska skratta eller gråta xD



Närbild!! Jag diggar Haleys blick xD

Jag var så överlycklig! Det var "julbord", köttbullar, sill, lax, rödkol, bryzzelkål, knäckebröd mm, och även julmat från de andra delarna av skandinavien. De som satt vid mitt och Haleys bord frågade mig frågor konstant så fick knappt tid att käka, när jag ätit upp hälfteb av min mat hade de redan avklarat efterrätten XD Men det var kul att de var så intresserade tycker jag! Fick även några changser att prata SVENSKA med SVENSKAR!! Det är en sak att prata svenska i telefon men en helt annan sak framför människor! Ett gulligt äldre par tog mig även åt sidan för att dom ville ha hjälp med översättning av några gamla julkost som var på svenska. Jag översatte så gott jag kunde men handstilen var omöjlig på vissa ställen, lite pinsamt!



naaaaaajs



The exchangestudents!! - Helga, som var tvungen att åka hem tidigare...hon var från Island, lite coolt jag har aldrig träffat någon därifrån. Jag bad henne säga det vanliga "hej jag heter...jag bor...jag gillar..." Lät som nån blanding av norska svenska och danska...^^

Dagen efter var det ett EF-event! Vi åkte skridskor i Kansas City och efter det åkte vi och käka BBQ!! Haley hänge med och Solveig komäven dit.



Haley på skridskor!!



Här är alla exchangestudents som var med!



Me and Haley!!



Mauritz (nått sånt), solveig, me and Haley :D

Vad mycket bilder det har blivigt på sista tiden, i hope you like it!

Pussar <3





Kommentarer
Postat av: Liiiiiiiisa

nej men vad sooooot du ar Nicole! Lucia och allt, vad roligt. :D



jag vill oxa ata svensk julmat, det vore ju allt awesome, men icke... Fina bilder och allt, Ja digga't. :D



Bisu!

2010-12-07 @ 22:50:12
URL: http://colorlisa.wordpress.com
Postat av: Amanda

ååh ska du vara lucia? va kul :D :D älskar dig och saknar dig sötis :) <3 <3

2010-12-10 @ 17:24:39
URL: http://manda.edlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0