The Eastonian

Tjaa alla där hemma jag hoppas ni har en superkul pågående fredagkväll :P

Idag regnade det!! Blev så förvånad när jag klev ut och upptäckte att marken var blöt efter skolan^^ Sen kom jag hem, kollade lite bloggar och ojdå det är visst snö i sverige ^^ 

I min skola finns the två tidningar, The Harbinger och The Eastonian. The Harbringer är "the official school newspaper" Haley (my host-sister) har "newpaper" som en klass och skriver för den varje vecka :P askul att läsa, hon intervjua även mig och gjorde ett repotage ^^ Kul Kul

Men så finns denna "The Estonian"  Also called "the underground newspaper" Holly sa några veckor in på terminen att om man blir sedd med ett expemplar så blir man relegerad från skolan, i nån dag eller så...men det syns tydligen i deras collage applicatios så det är pretty bad att ha en sån sak där i^^ Jag trodde då att det var lite som någon sorts gullig "gossipgirl" grej, men jag hade ganska fel. Idag ängnade vår musiklärare 10 min åt att snacka om hur extremt chockad han blivigt när han läst det senaste exemplaret...(inte så lätt för lärare att få tag på men på nått sätt hade han lyckats) tydligen grov rasism, diskriminering av det mesta, och som han sa "a lot of hate"... Jag har aldrig läst den, (inte så lätt att få tag på)men en kompis läste nått exemplar för några veckor sen, sa att den innehöll bland annat en text om en tjej i skolan, hur fet och äcklig hon var, att hon var en bitch och massa annat :S vidrigt asså! Fattar inte hur människor kan göra så :O

Aja kan ju inte göra annat än hoppas på att man själv inte hamnar på förstasidan i fel tidning....^^






Kommentarer
Postat av: karro

vilka idiots.... >.< !

Föresten Nicke, vet du vem lasermannen är? Han härjade runt på gatorna för flera år sedan och sköt personer som såg ut att vara invandrare... (han e instängd sen länge) Men nu är det nån copycat, elr flera, som går runt och skjuter invandrare/personer med invandrarbakgrund i malmö.. Helt sjukt!

2010-10-25 @ 16:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0