Hawaii day 4 :D

Hawaii dag 4

Denna onsdag var den enda dagen vi inte låg på stranden ^^ Självklart var det strålande sol och ybervarmt! Vi började dagen med en som vanligt fantastisk frukost med så mycket frukt vi kunde käka, NUTELLA, muffins, bagels + cream cheese i mängder, toast JUICE!! <3

Vi åkte sen till Pearl Harbor! Här på bilden är vi precis utanför, våra ledare sa åt oss att vi gärna skulle ha lite mer täckande kläder, därför har vi lite mer kläder här på bilden, smart som jag var så hade jag extra kläder med mig (shorts och linne FTW!!). Dock så hade inte alla det, stackarna dom dog av värma senare!






Jag och Emilia med en av överlevarna från attacken against Pearl Harbor, han var väldigt trevlig :)




Le ticket ^^

Vi fick först se en film om Japanernas Attack mot USA:s Navy som låg där, hur nästan alla skepp gick under och ca 2400 män dog, när filmen var slut satt alla helt tysta och stilla tills personalen fick srika åt alla att börja gå mot båten som skulle ta oss ut till ett av skeppen som fortfarande ligger kvar i hamnen.



USS Arizona Memorial, denna har byggts över skeppet Arizona man kunde verkligen se skeppet under ytan, det var verkligen en upplevelse att se.



Något som jag inte alls förväntat mig var att det fortfarande läcker olja från skeppen som legat där sen WW2. Det var en väldigt tyst och lugn stämmning, människorna som gick ned med skeppet togs aldrig upp, färför ses skeppet som en gravplats.



Me and Victoria <3

Jag får fortsätta senare på dag 4 :P Tänkte sova nu ^^

BTW!! VI HAR EN SNOWDAY IMORN!!!! LEDIGA :D :D <3 <3 <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0