Idag!

Hejsan!

Under choirclass frågade Abby mig om jag ville hänga med ut på lunch, självklart liksom! En tripp utanför skolområdet under lunchen tackar man inte nej till! Även om vi var lite rebelliska och bröt ett antal regler, mohahaha!! Bara senoirs får lämna skolan under lunchtid, jag är en senior MEN det står inte open lunch på mitt student id card vilket tydligen är ett måste....ge er liksom!! Skulle nån fråga efter mitt student id card är planen att jag bara spelar dum och säger I am a exchange student, i didn't know!! (funkar alltid för vad som helst, ni anar inte hur mycket jag Celia och Tait har använt den xD) Abby däremot är en söt liten junior, parkerar i the senoir lot också, hehe jag är omringad av personer som följer regler som om de vore lagar så känns väldigt skönt med nån människa som är lite mer chill :D <3

Det finns så extremt mycket regler på det här stället, regler för ALLT! Regler jag inte ens förstår the purpose of... Många tycker det låter helt otroligt när jag berättar om svenska "high school", no bell, no rules really, no detention, school never start before 8, no point system, not really any homework...(deras typ av läxor) xD Jisses, dom måste tro att det är jätteslappt ^^

Enda regeln jag hörde på Norra var, "rök inte på skolans område"...

Läxor som de har här liknar de vi hade i mellanstadiet, kanske lite högstadiet (med undantag för glosor) "Här är ett papper, fyll i det och lämna in" Dock blir det svårt att förklara att jag ändå måste sitta och plugga dag ut och dag in för att vi har PROV! xD

Men det HÄNDER såå mycket mer in the American High School!!! Finns så mycket som man kan göra! School spirit, games, school dances osv!! <3

Kommentarer
Postat av: Käron

Haha jag ser framför mig hur du kmr hem och inte längre kommer ihåg svenska, pluggar varje dag och drar igång en skolbal och typ ber din mamma och skjuts med bilen till skolan varje dag. Haha vilken skillnad det är på sverige och Usa, särksilt i skolan.. :P <3

2011-02-17 @ 12:43:40
URL: http://caramelfrappuccino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0