Schema!

Ny termin nytt schema! :D

Man har 7 klasser, dvs ämnen man läser samtidigt.

First hour - Psychology   

Nytt för denna termin, har haft en lektion hittills eftersom att jag ändrade mitt scema i torsdags, det gillar jag med the american high school, there are guidelines, och en del regler omkring oilka ämnen man måste läsa osv, men annars kan man välja lite vad som helst. Jag har fler vanmöjligheter än normala elever såklart eftersom jag inte behöver fundera på collage.

Second hour - Algebra 2

Fattar inte hur min counseler kunde sätta mig i denna klass när jag säger att det är matte och science jag läser i Sverige! I början dog jag nästan av uttråkning under genomgångarna av linjära funktioner men det är bättre nu då vi börjat med svårare saker. Det som är irriterande är alla läxor man MÅSTE göra...det gillar jag med sverige... om du gör det eller inte spelar ingen roll, kan du det så kan du det...^^

Third hour - Anatomy

Intressant ämne men består mest av att sitta och skriva av "notes" som läraren visar på tavlan ^^ Men men biologi är mitt favoritämne så, dock så är det min svåraste ämne.

Fourth hour - Apparel

Syslöjd ^^ I have misst it so much from ninth grade! So happy!

Fifth hour - Choir

Kör! Superkul första terminen, läraren är bland den bästa jag någonsin haft! Diggar det!

Sixth hour - American History aka US-history

Super sköna människor i den klassen! Läxorna är alltid samma, ett FETT häfte med frågor...döö! För att visa hur mkt jag gillar dessa (eftersom de tar en evighet att göra, inte svårt men 50 frågor??) så skriver jag så otydligt och slarvigt jag bara kan för att jävlas på min lärare som ska rätta de där sen...mihi i feel evil! xD

Seventh hour - English

Diggar denna klass för det mesta! :D


Jag hade fler estetiska ämnen förra termien, vet ej om jag kommer sakna det men än så länge känns det superbra! Fördelen med att ha estetiska ämnen är att man inte får några läxor, vilket man får mycket av i andra klasser. I regel en läxa till varenda lektion, något man ska lämna in eller ett litet test på det vi lärde oss förra passet.


Jag vet, ingen bild trist värre men men ^^ pussar <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0