Att fika <3

En sak som inte existerar här överhuvudtaget är att verbet att "fika", det finns "grab a coffie" och "have some lunch". Amerikanarna äter extremt snabbt och när alla är klara betalar de och lämnar restaurangen direkt. När jag berättar om hur jag och mina kära kompisar därhemma kan sitta på cafén i timmar en fredag efter skolan och prata och njuta över att det äntligen är helg så sitter Amerikanarna där med sina oförstående ansiktsuttryck. Ibland undrar jag om det kanske är ett mer storstands beteende, eller för att allt är så utspritt här.



Bild från i somras när jag var och fika med Emma Erica och Erik :)



Jag och lisa på fredags fiket café 60! <3


Jag saknar att fika, får se till att ta upp fikandet när jag kommer hem! Tyvärr kommer inte det ultimata fikastället finnas lätt tillgängligt längre, starbucks <3

Pussar på er <3

Kommentarer
Postat av: Liiiiiiisa!

ahhhh herregud vad langesen! helt galet!

jag maste fika nastan dubbelt sa mycket for att "make up" for my year without any fika at all nar jag kommer hem!

tycker forresten att vi ar jatte sota. : D

Nu maste jag skriva upsats, wooooho! <3<3

sag fooresten din post om spring break och jag maste vanta annu 2 veckor. R.I.P Lisa Olausson. :( lyxigt med Hollywoooooood! <3

2011-03-10 @ 21:14:42
Postat av: Liiiisa!

Ahhhh herrergud vad langesen nu! Helt galet!

Vi ar ju verkligen jatte sooota! :)

Jag maste fika sa jakla mcyket nar jag kommer hem., nastan dubbelt av vad jag brukar gora for att "make up for the missing "fika" year".



Skont att veta att da har man nagon att fika med,en som ar like desperat som jag for att inte ha fatt fika alls i USA. :P hahahah.

haha, nu maste jag skriva min upsats, woooho!

besitos and I misss you! <3

2011-03-10 @ 21:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0